Altres webs

“Som la titulació líder a Espanya pel que fa al coneixement i tast pràctic de vins de gamma premium nacional i internacional per part dels estudiants”

“Som la titulació líder a Espanya pel que fa al coneixement i tast pràctic de vins de gamma premium nacional i internacional per part dels estudiants”

07 de agost de 2017

 

"Hem apostat per a oferir als participants un nivell de coneixements i capacitats que els permeti ser realment competitius"

"Les sessions estan enfocades de manera molt pràctica i perquè els participants ho gaudeixen"

 

El Postgrau Universitari en Gestió d’Empreses Vitivinícoles compta amb un professorat de primer nivell per tal de poder oferir la millor formació als nostres estudiants. Entre ells, el mateix director del Postgrau, el formador Xavier Fumanal. Diplomat en Ciències Empresarials i havent cursat diversos postgraus en el món del màrqueting, Fumanal és el CEO i fundador de JFK Intel·ligència Competitiva i formador en diverses empreses internacionals.

  • El sector vitivinícola està experimentant un creixement i uns canvis impossibles de preveure fa uns anys, quin creu que és el futur del sector a curt i mitjà termini?

Jo resumiria aquesta diagnosi amb tres paraules: optimista, esforç i oportunitat. Optimista perquè els números en general, per exemple les vendes, estan en un període de desplegament un altre cop, i en molts casos amb molt bones vendes i una entrada consolidada a nous mercats. Però també optimista perquè n’ha crescut la presència mediàtica i ara “està de moda”. Es parla més, hi ha més accions concretes i més coneixença per part del públic en general.

Alhora esforç, perquè sens dubte cal treballar força encara, no adormir-se. Hi ha molta competència i tothom intenta innovar i millorar els atributs i models d´apropament al mercat. No ser proactiu et deixarà fora.

I oportunitat, perquè des del punt de vista d´anàlisi de màrqueting, encara hi ha noves opcions de mercats i segments de població que ens mostren molt recorregut. Jo posaria l´exemple dels vins xilens que en algun mercat ens ha pres quota de mercat, que fins i tot nosaltres no ho veiem molt probable i això ens ha fet obrir els ulls no sols per recuperar-la sinó fer-ho encara millor.

  • L’economia globalitzada demanda professionals amb competències i habilitats per donar resposta a un entorn altament competitiu. Com s’orienta la formació del postgrau per assolir aquesta finalitat?

En aquest postgrau hem apostat per a oferir als estudiants un nivell de coneixements i capacitats que els permeti ser realment competitius. De fet, ens hem focalitzat en donar resposta tant a professionals del sector com a professionals que no siguin del sector. Tenim testimonis de participants que demostren que el postgrau aporta una qualificació que augmenta l´efectivitat pels professionals del sector. Però a la vegada aconseguim donar resposta a nouvinguts que valoren excel·lentment el que els aporten les sessions específiques d´aquesta titulació.

  • Què destacaries d´aquest postgrau?

Destacaria que és una opció ben diferenciada envers el que es pot trobar al mercat. Tant en l´àrea de gestió com en l´àmbit d´enologia i coneixement vitivinícola.

Som la titulació líder a Espanya pel que fa al coneixement i tast pràctic de vins de gamma premium nacional i internacional per part dels estudiants. Hem fet un gran esforç aquí, i els participants ho valoren de debò.

Per altra banda, posaria en valor que les sessions estan enfocades de manera molt pràctica i que els participants ho gaudeixen, i d´on s´extreuen interessants eines. Per exemple, els mateixos participants creen uns vins propis, i els presentem en societat durant un esdeveniment local a Vilafranca, d´on extraiem valuosa informació per a poder aplicar després en els seus projectes particulars.

Per últim, a destacar un aspecte que he sentit més d´una vegada, i és el gran atractiu que té el preu/valor d´aquest postgrau en comparació amb d´altres titulacions. Cal tenir en compte el que s´assoleix: el prestigi i les institucions implicades (la Wine Business School junt amb la URV i la UVic), la durada ajustada a 8 mesos, els professors experts, els contactes del sector que es generen i les eines pràctiques i coneixements que s´aporten.