Altres webs

Notícia

Les 10 claus del perfil de l’enoturista a les Rutas del Vino de Espanya

26 de setembre de 2019

 

La Asociación Española de Pequeñas y Medianas Ciudades Vitivinícolas (ACEVIN) ha publicat un informe aquest setembre de 2019 per estudiar el fenomen del turisme del vi a Espanya a partir de 30 destins enoturístics nacionals.

 

A continuació, us oferim alguns detalls d’interès per configurar el perfil de l’enoturista:

 

1- Amb qui venen acompanyats en el seu viatge enoturístic? Els viatges en parella (44%) o en grups d’amics (29%) segueixen sent els més recurrents, ja que se situen davant de les famílies amb fills (12,6%), sense fills (6,2%), els que viatgen sols (4,3%) i els que ho fan en grups organitzats o d’empresa (3,9%).

 

La grandària mitjana dels grups petits (famílies, grups d'amics i companys de feina) és de 3,61 persones, la qual cosa suposa un descens lleu respecte a l'any anterior. La dels grups organitzats és de 28,55 persones, que també marca un descens significatiu (en 2018, 31,66 persones).

 

2- Quin és el mitjà de transport més utilitzat pels turistes del vi? El vehicle propi o llogat es consolida com l’opció preferida dels turistes del vi (85,5%), el que posa de rellevància el caràcter autònom i personalitzat dels viatges enoturístics. L’autobús (10,2%), el tren (3,3%) i l’avió (1,3%) representen dades més baixes.

 

3- L’estada mitjana de l’enoturista a les Rutas del Vino és de 2,40 dies, un descens lleu respecte al període anterior (2,43 dies).

 

4- Els allotjaments rurals se situen en primera posició (23%) respecte a la modalitat d’allotjament predilecta pels enoturistes. Els segueixen: els hotels de 4 estrelles (18%), els de 3 estrelles (16,1%) i les cases d’amics i familiars (15,2%)

 

5- La visita als cellers (84,4%), la vista als pobles (63,5%), degustar la gastronomia local (56,5%), degustar vins locals (52,3%) o la compra de vins (48%) són les activitats més realitzades pels visitants de les Rutas del Vino. També s’hi poden destacar: les visites als museus del vi, les activitats a la naturalesa o les activitats culturals.

 

6- La despesa de l’enoturista en el destí és de 160,21 euros/dia, una xifra que es manté després d’experimentar durant anys un creixement potencial.

 

7- Respecte al perfil sociodemogràfic dels enoturistes, un 57% són dones i un 43% homes. Així mateix, la majoria de persones que han visitat les Rutas del Vino se situen entre els 36 i 55 anys (54,2%).

 

8- L’excursionisme segueix tenint una importància significativa dins la demanda enoturística (39,5%). Aquestes activitats i esdeveniments afavoreixen que els visitants pernoctin en els mateixos destins.

 

9- Reforçar les accions de promocions, la presència online i crear una estratègia comercial per a cada perfil de públic objectiu resulta fonamental per satisfer les demandes i necessitats dels visitants.

 

10- El 50,9% dels enoturistes efectuen les seves reserves per internet. Per telèfon, un 29,2%; sense reserva, un 20,7%; i mitjançant agències, 4,1%.

 

Quina dada del perfil de l’enoturista et sorprèn més?