Altres webs

Wintour Penedès: Enoturisme. Més enllà de la innovació

Informació general^

Títol al que dóna dret: Certificat d'Aprofitament

Objectius:

Conèixer el sistema enoturístic i entendre les dinàmiques i problemàtiques. 
Reconèixer les estratègies de promoció i de comercialització dels productes enoturístics. 
Entendre el paper dels diferents agents que intervenen en el producte enoturístic

Adreçat a:

Professionals del turisme, guies de cellers, empreses de viatge i empreses de serveis turístics. Estudiants de graus com ara: Direcció i Administració d'Empreses, Enologia, Turisme, Geografia i Ordenació del Territori. Estudiants de programes com ara: Màster en Tècniques d'Anàlisi i Innovació Turística, Màster interuniversitari en Anàlisi i Gestió del Territori, Màster de Direcció d'Empreses o Màster en Begudes Fermentades.

Dates:

del 23/10/2017 al 27/10/2017

Horari:

De 9 a 19 h.

Ubicació:

Vilafranca del Penedès

Impartició:

presencial

Durada:

50 h

Preu:

350 €

 

Descarrega’t el PDF.

Per a més informació visita el següent enllaç.

Pla d'estudis^

Mòdul:
Enoturisme. Més Enllà de la Innovació
Durada:
50 h.
Contingut:

Tema: 1 Enoturisme una xarxa de complicitats 
Dilluns: 23 d’octubre de 2017
 
El desenvolupament de l’enoturisme no depèn exclusivament de l’existència de recursos de major o menor valor. És fonamental la capacitat de gestió per activar processos econòmics i actuar de forma planificada. Actualment l’enoturisme s’ha convertit en una activitat estratègica per Catalunya, però al Penedès ja fa temps que s’hi treballa. 
La indústria del vi ha estat un catalitzador de l’organització de l’espai i de la creació de llocs de treball. En aquest marc l’enoturime no és només una forma d’incrementar la venda sinó que es converteix en una experiència per si mateix. Com encaixa doncs l’enoturisme en l’estructura econòmica de la comarca i de les empreses? Quins són els agents que en participen? Com s’estructuren? Com responen als nous reptes que contínuament es presenten a la societat en general i en el turisme en particular? Aquestes són algunes de les preguntes a les que es buscarà resposta . 
1.1 Les estratègies turístiques 
1.2 El disseny del producte

Programa: 
9:00. Acreditació i documentació. 
9:15 Presentació de la jornada 
9:30. Enoturisme Penedès: De la gestió de l’activitat turística a la creació de producte 
11:30 Visita Cellers Torres. L’estratègia enoturística de Torres. Sandra Molas El què i el perquè de l’enoturisme. 
13:30 Dinar . Mas Rabell. Cellers Torres. 
15:30 Seminari: El negoci de l’enoturisme.

Tema 2: Més enllà del vi el protagonisme dels sentits. 
Dimarts: 24 d’octubre de 2017
 
La pròpia definició d’enoturisme ens porta a completar l’experiència amb tot un conjunt de serveis bàsics imprescindibles per l’activitat i de llocs imprescindibles per comprendre la història i les particularitats del territori. 
La gastronomia és clarament un gran vehiculador d’aquesta experiència fins al punt que costa molt  dissociar ambdós elements. El  protagonista de  la  sessió  seran,  en  bona  part,    els esdeveniments i la gastronomia. 
2.1     Els components de l’experiència 
2.2     Gastronomia i vi

Programa: 
9:00 VINSEUM. 
10:30. Els esdeveniments enoturístics. ViJAZZ Acadèmia Tastavins 
13:00 Gastronomia i vi. Dinar maridatge. 
16:00: Seminari: Vi i cultura: art, literatura, cinema i música*.

Tema 3: L’altre paisatge del vi. 
Dimecres 25 d’octubre de 2017
 
Un mateix territori ofereix ofertes diverses i oportunitats distintes. Diferenciació i singularització, tot un repte pels territoris i enoturístics. La sessió s’encamina a l’anàlisi de com encaixen diferents propostes enològiques i culturals per completar les experiències enoturístiques oferint un ampli ventall d’activitats i de propostes. 
4.1 Les estratègies territorials  
4.2 La posada en valor de les destinacions

Programa: 
9:00 Visita al Celler Augustus. 
12:00 Vila Casals. El paisatge dels Genis 
13:30 Dinar maridatge. Jané Ventura 
15:30. Seminari

Tema 4: Marques i mercats 
Dijous: 26 d’octubre de 2017
 
Les grans marques del cava i del vi de Catalunya tenen els centres de producció en aquest 
entorn. La proximitat de Barcelona obre grans oportunitats a l’enotusime però també genera grans competències amb altres activitats. 
Alguns dels interrogants que es plantegen és la relació entre el preu i el producte, o entre la marca i el preu. La relació entre la qualitat del producte vi i la qualitat del producte enoturístic. Les empreses del sector treballen aquests aspectes i ens mostraran les seves estratègies de la mà dels seus protagonistes que ens obriran les portes de les seves instal·lacions per després debatre els principals arguments plantejats. 
3.1 La marca, el producte i el preu 
3.2 El consumidor de vi i el consumidor de turisme de vi

Programa: 
9:00 Visita de les Caves Freixenet. 
11:45 Visita de les Caves Gramona 
13:30. Dinar 
15:30 Conferència seminari : Turisme a la Champagne *


Tema 5: L’enoturisme és turisme 
Divendres 27 d’octubre de 2017
 
El turisme és una activitat on es visiten paisatges. Els paisatges es diferencien en funció de les activitats que s’hi realitzen, la història que els precedeix i les relacions que s’estableixen entre els factors físics, climàtics i humans. Tot i això els territoris generen distintes expectatives i es produeixen tensions entre activitats i formes d’explotació. 
Els paisatges de la vinya han generat unes identitats vinculades a la cultura del vi. Això permet un argument de visita, un tema que es declina a partir dels nodes, o llocs de visita, els senyals, que ens recorden constantment el tema i els significats que mostren la naturalesa esperada del lloc. 
5.1      El paisatge de la vinya 
5.2      L’arquitectura del vi

Programa: 
9:00 El paisatge de la Vinya. Bici Tryp 
10:30 Projecte Miravinya. 
12:30 Caves Codorniu. 
15:00 Conferència i debat: L’estratègia enoturística a Catalunya.  

Professorat^

Direcció:

Gemma Beltran Casellas

Coordinació acadèmica:

Jaume Salvat Salvat
Gemma Beltran Casellas

Docents:

Joan Miquel Canals Bosch
Salvador Anton Clave
Jaume Gené Albesa
Jaume Salvat Salvat
Albert Mas Barón
Antonio Russo 
Gemma Beltran Casellas